FAQ for beboere

Kan jeg overdrage min bolig til mit barn?
Reglerne om overdragelse er meget restriktive, og som udgangspunkt er det ikke muligt at overdrage sin bolig til sine børn. Undtagelser vil kun blive gjort i særlige tilfælde.

Hvordan indgiver jeg en klage over en anden beboer?
Vi anbefaler naturligvis, at du først og fremmest tager en snak med personen. Dette er ikke blot det nemmeste, men det er som regel også den bedste løsning. Ofte ved personen ikke, at han/hun er til gene for andre.
Hjælper det ikke at snakke med personen, kan du indsende en skriftlig klage til Alabu Bolig på mail. Derefter behandler vi klagen i samarbejde med din afdelingsbestyrelse. Fortsætter generne, skal du igen indsende en klage, hvorefter vi tager din klagesag op.

Må jeg have husdyr i min bolig?
I nogle afdelinger er husdyr tilladt. Vi henviser til din afdelings husorden for yderligere information om, hvad der gør sig gældende i netop din afdeling.

Hvor finder jeg min afdelings husorden?
Hvis din afdeling har egen husorden, kan du finde denne her på hjemmesiden under din afdeling. Hvis ikke, henviser vi til Alabu Boligs standard husorden.

Hvad gør jeg, hvis noget i lejligheden går i stykker?
Hvis der sker skader i din lejlighed, skal du straks anmelde det til os på tlf. 96 331 331. Ved undladelse af anmeldelse vil du blive pålagt at erstatte eventuelle udgifter som følge af den manglende anmeldelse.